Przejdź do głównej zawartości

Wietnam | Vietnam 2018 VII - Đà Lạt


We wtorek, 13 listopada dotarłem do Đà Lạt. Zatrzymałem się w Gia Pham Hostel, gdzie trafiłem na fajnego gospodarza, który podpowiedział mi co warto odwiedzić w okolicy.

On Tuesday, 13 of November 2018 I arrived to Đà Lạt. I stayed Gia Pham Hostel where the host was very helpful and gave me advise where to go.



















Po krótki odpoczynku ruszyłem przez miasto w stronę świątyni Trúc Lâm, gdzie dostałem się za pomocą kolejki linowej. Koszt przejazdu to 60.000 VND w jedną stronę, lub 80.000 z powrotem. Ja wybrałem opcję bez powrotu, żeby wrócić pieszo.

After a short rest I decided to visit the Trúc Lâm temple. I walked through the city and took a cable car to the temple. The cable car costs 60,000 VND for one way and 80,000 both ways. I took it only one way to walk back.

















































































Ze świątyni zszedłem nad jezioro, a potem ruszyłem w stronę wodospadu Datanla.

From the temple I walked down to a lake and later towards Datanla waterfall.

































Drugiego dnia w Đà Lạt wypożyczyłem skuter i ruszyłem w stronę kolejnych wodospadów.

On my second day in Đà Lạt I reneted a motorbike fro 120,000 VND to visit even more waterfalls.



















kawa



Pierwszym dłuższym postojem był wodospad Thác Voi(Elephant Waterfalls).
Fajne miejsce, można wejść za wodospad, ale należy uważać, bo jest bardzo ślisko. Wstęp kosztował 20.000 VND.

The first waterfalls I visited was the Elephant Waterfalls(Thác Voi). Looks great it possible to go behind the waterfall but it is very slippery. The entrance was  20.000 VND.













































Kolejnym punktem był wodospad Pongour. Po drodze trochę zaufałem google maps by poprowadził mnie krótszą drogą, co przez większość trasy się opłacało, bo mapa prowadziła mnie całkiem dobrymi drogami, ale jednak ostatni kilometr po górskiej leśnej ścieżce uznałem za nieprzejezdny dla mnie i nadrobiłem sporo dystansu.


The next stop on my road was the Pongour waterfall. I trusted too much on google maps on my way. I don't recommend that too much. It is better to stick to the main roads.





















Wracają w stronę Đà Lạt zachaczyłem jeszcze o wodospad Prenn(40000VND).
On my way to the city I decided to enter Prenn waterfall which was on my way.























































Przejechałem na drugą stronę miasta i przed zmierzchem odwiedzieł świątynię Linh Phước, która była najciekawszą jaką widziałem w Wietnamie. Nie jest specjalnie stara, ale jedyna w swoim rodzaju.

The last place I visited was the Linh Phước temple. Really unique place worth a visit.
























































Po powrocie do hostelu dostałem jeszcze jeszcze specjalny pokoi w którym mogłem poczekać na mój nocny autobus do Sajgonu. Właściciel hostelu zadzwonił do firmy transportowej, która za darmo dowiozła mnie z hostelu na dworzec autobusowy.

I returned to the hostel where I got an extra room to wait for my night bus to Saigon/HCMC. The hostel owner arranged that the bus company would bring me to the bus station for free.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkocja 2017 VI - Fort William, Loch Lomond

12 ‎lipca 2017 opuściłem wyspę Skye. Dzięki autostopowi dostałem się pod zamek Eilean Donan. Do samego zamku nie wszedłem, ale widoki z zewnątrz wspaniałe. On 12 of July I left the Isle of Skye and hitchhiked to Dornie where the Eilean Donan castle is located. I didn’t enter the castle but the views from the outside were splendid. 

Norwegia 2015 cz IV (Tromsø, Alta i droga do Nordkapp)

To miał być już ostatni wpis z Norwegii, ale ze względu na ilość zdjęć i to, że to już mam przygotowane, postanowiłem go jednak rozbić na 2. 

Norwegia 2015 cz III (Trondheim, Bodø, Lofoty)

W piątek 3 lipca około 15:30 dotarłem do Trondheim. Zostałem wysadzony w samym centrum i teoretycznie mogłem pozwiedzać jeszcze tego samego dnia miasto, ale byłem potwornie zmęczony.