Przejdź do głównej zawartości

Wietnam | Vietnam 2018 IV – Ninh Bình



Pierwotnie w moim planie  Ninh Bình było wpisane jako do zobaczenia o ile będę miał nadwyżkę czasu. Zdecydowałem się pojechać tam po konsultacji z moim filipńskim znajomym, który odwiedzał miasto tydzień wcześniej. Spędziłem tam prawie dwa dni, ale powinienem był spędzić więcej, bo było co zobaczyć.

Ninh Bình was a city that I listed in my original plan as visit if you have extra time. I decided to visit after consulting with my Filipino friend who was there during the previous week. I spent almost two days there but should have sent more time and I think it is a place really worth visiting.



Do miasta dojechałem tuż po północy 5 listopada 2018. Z autobusu zostałem wyrzucony na wschodnim krańcu miasta. Wyruszałem w stronę centrum, gdzie udało mi się znaleźć nocleg za 250tysięcy VND. 
 
I arrived to the city just after midnight on November 5, 2018. I was dropped out of the bus at the eastern end of the city. I headed towards the center, where I found accommodation for 250,000 VND. 






Nie planowałem się tam zatrzymywać na dłużej i rano ruszyłem w stronę hostelu, w którym był chwilę wcześniej mój znajomy. Miejsce to znajduje się poza samym miastem, jakieś 2 godziny pieszo od centrum. Trzeba było podjechać autobusem, ale nie udało mi się ustalić, którym i skąd. Nie była to najmądrzejsza decyzja, bo straciłem dużo sił i czasu, które mógłbym spożytkować na zwiedzaniu, jednak zobaczyłem trochę tego wiejskiego Wietnamu po drodze. 

I did not plan to stay there longer and in the morning I headed towards the hostel where my friend had been just a few days earlier. This place is located outside the city, about 2 hours on foot from the center. I should have taken the bus but I could not determine which and where. It was not the wisest decision, because I lost a lot of strength and time that I could use to explore, but I saw a bit of rural Vietnam along the way.













































Chwilę po południu dotarłem do Tom’s Hostel. W sieci o nim były same superlatywy, mój filipiński kolega też bardzo polecał, ale ja jakoś nie miałem szczęścia i zdaje się, że szefa nie było i ciężko się było porozumieć, bo jedyny człowiek z którym się komunikowałem z obsługi, nie znał słowa po angielsku. No, ale nie ważne, hostel jest dobrze położony, a do tego w cenie można wypożyczyć rower, co dla mnie było tym co mnie skłoniło, żeby się tam zatrzymać.

A bit around noon I arrived to Tom’s Hostel. I read a lot of positive review about that place. I did not have much luck as the owner was not there and the person there didn’t speak any English. The hostel is very close to many tourist destinations and had a great advantage bike rental for free which convinced me to stay there.





Wsiadłem na rower i wybrałem się do pobliskiego miasteczka Hoa Lư – dawnej stolicy Wietnamu

I got on a bike and went to the nearby town of Hoa Lư - the former capital of Vietnam




















 





 
Kolejnym miejscem do którego trafiłem nieco przez przypadek było Tuyệt Tình Cốc.

Later I visited the Tuyệt Tình Cốc which I just noticed by chance while cycling.
 


































dobrze, że miałem swoje lampki

50000VND


Następnego dnia wstałem wcześniej ramo by dostać się do świątyni Bai Dinh.
The next day I got up early to visit  the Bai Dinh temple.






Miałem małe problemy z dostaniem się tam, gdyż okazało, że wejście jest na drugim końcu, ponad 2 kilometrów od miejsca gdzie podjechałem. Na szczęście grupa Wietnamczyków zauważyła mnie i pomogli mi dotrzeć do wejścia.


I had little problem getting  inside as the entrance is on the other side, over 2 kilometers from the place where I came to. Fortunately, a group of Vietnamese noticed me and helped me reach the entrance.





  








































































 
















 










Wróciłem do hostelu i musiałem zdecydować co robię dalej. Przez chwilę myślałem, żeby dogadać się, żeby zostawić plecak w hostelu i ogarnąć dojazd dalej na południe na noc, ale  znów nie było nikogo władającego dobrym angielskim, więc postanowiłem po prostu zabrać plecak i kupić bilet na autobus. Tym razem do centrum pojechałem autobusem. Na dworcu autobusowym udało mi się kupić bilet do Huế za 300tyś VND. Muszę dodać, że nie było o nim mowy na żadnej liście odjazdów, a kasjerka po prostu zadzwoniła do agencji turystycznej.

I returned to the hostel and had to decide what to do next. For a moment, I thought  to leave my backpack in the hostel and make the journey further south for the night, but again there was no one  there who spoke good English, so I decided to just take my backpack and buy a bus ticket. This time I went to the center by bus. At the bus station I managed to buy a ticket to Huế for 300,000 VND. There was no information writen about this bus and the cashier simply called a tourist agency to book my ticket.


Zostało mi 5 godzin w Ninh Binh. Rozważałem odwiedzenie Trang An, ale ostatecznie na podstawie szybkiego przeszukania internetu i niekoniecznie słusznej decyzji wybrałem się do świątyni Bích Động. Kawałek drogi udało mi się podjechać autostopem, ale większość przeszedłem pieszo, z całym plecakiem.


I had 5 hours left in Ninh Binh. I considered visiting Trang An, but ultimately I decided on the Bích Động temple. I managed to hitchhike a bit for 2km but the rest a had to walk in a hot day with my big backpack. Not the smartest decision.































 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkocja 2017 VI - Fort William, Loch Lomond

12 ‎lipca 2017 opuściłem wyspę Skye. Dzięki autostopowi dostałem się pod zamek Eilean Donan. Do samego zamku nie wszedłem, ale widoki z zewnątrz wspaniałe. On 12 of July I left the Isle of Skye and hitchhiked to Dornie where the Eilean Donan castle is located. I didn’t enter the castle but the views from the outside were splendid. 

Norwegia 2015 cz IV (Tromsø, Alta i droga do Nordkapp)

To miał być już ostatni wpis z Norwegii, ale ze względu na ilość zdjęć i to, że to już mam przygotowane, postanowiłem go jednak rozbić na 2. 

Norwegia 2015 cz III (Trondheim, Bodø, Lofoty)

W piątek 3 lipca około 15:30 dotarłem do Trondheim. Zostałem wysadzony w samym centrum i teoretycznie mogłem pozwiedzać jeszcze tego samego dnia miasto, ale byłem potwornie zmęczony.