Przejdź do głównej zawartości

Wietnam | Vietnam 2018 V – Huế

 
 
Rankiem 7 listopada dotarłem do Huế. Wysiadłem z autobusu i chwilę posiedziałem w parku i wyszukałem nocleg. Po nocy w hostelu uznałem, że tym razem nie będę z nikim dzielił pokoju i za własny pokój zapłaciłem 220tyś VND (38PLN) za noc ze śniadaniem.

I arrived to Huế in the morning on November 7. I got off the bus and spent some time in a park. I found a place to stay online. The price was 220,000 VND per night in a single bedroom.





 


















Po przebraniu się i drobnym odpoczynku wybrałem się do Zakazanego miasta. Wstęp kosztował 150tyś VND.

After a short rest I went to the Imperial City. The entrance fee was 150,000VND.






 






 
 









 





























  


 















































 

















Bún bò - 30000VND


Kupiłem bilet na pociąg do Đà Nẵng za 75tyś VND.
I bought a train ticket to  Đà Nẵng for 75.000VND.






śniadanie w moim "homestay" | breakfast in my homestay


Drugiego dnia zdecydowałem się wypożyczyć skuter po raz pierwszy i mimo że dzień był bardzo deszczowy, to okazało się że to świetna decyzja i zacząłem żałować, że nie robiłem tego wcześniej. Wypożyczenie skutera za dzień, to koszt 100000VND(16 złotych), a paliwo za dzień jazdy to jakieś 60-80 tysięcy, w sumie około 30 złotych. Głównym celem tego dnia było zwiedzenie grobów Wietnamskich cesarzy.

On my second day I decided to rent a motorbike foe the first time. Even though the day was extremely rainy it was a great decision and I realized I should have rent them earlier. The price of a renting a motorbike from my homestay was 100,000VND and the next 60-80 was enough to ride the whole day. My plan for the day was to visit the Emperors Tombs.




 

Chùa Thiên Mụ
 


 




 



Doświadczyłem jazdy w naprawdę potężnym deszczu i wreszcie do dotarłem do grobowca Minh Mạng.

I experienced riding in a very strong rain and after a few stops I arrived to Minh Mạng Tomb.























 Kolejnym grobocem był Khải Định.

The next one was Royal Tomb of Khai Dinh King





































Grobowiec Thiệu Trị
Tomb of King Thieu Tri






























Na koniec dnia wybrałem się jeszcze w okolice mostu Thanh Toàn.

My last destination was the Thanh Toàn bridge.








 







Kolejnego dnia pojechałem pociągiem do Đà Nẵng.

On the next day I took a trian to Đà Nẵng


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szkocja 2017 VI - Fort William, Loch Lomond

12 ‎lipca 2017 opuściłem wyspę Skye. Dzięki autostopowi dostałem się pod zamek Eilean Donan. Do samego zamku nie wszedłem, ale widoki z zewnątrz wspaniałe. On 12 of July I left the Isle of Skye and hitchhiked to Dornie where the Eilean Donan castle is located. I didn’t enter the castle but the views from the outside were splendid. 

Norwegia 2015 cz IV (Tromsø, Alta i droga do Nordkapp)

To miał być już ostatni wpis z Norwegii, ale ze względu na ilość zdjęć i to, że to już mam przygotowane, postanowiłem go jednak rozbić na 2. 

Norwegia 2015 cz III (Trondheim, Bodø, Lofoty)

W piątek 3 lipca około 15:30 dotarłem do Trondheim. Zostałem wysadzony w samym centrum i teoretycznie mogłem pozwiedzać jeszcze tego samego dnia miasto, ale byłem potwornie zmęczony.